torsdag den 26. oktober 2017

Læseliste Nonfiction November 2017.


I år er det tredje år at BookTuberne Olive fra A Book Olive og Gemma fra  Non Fic Books står for den læseudfordring de kalder #Nonfiction November, hvor de opfordrer folk til at læse mere nonfiktion.

Hvert år vælger de fire ord, som skal inspirere andre til at læse nonfiktion og som kan fortolkes på mange forskellige måder. I år er ordene:

Home

Til den udfordring har jeg valgt Breve hjem - danske soldater i Første Verdenskrig, som jeg købte på udsalg i Arnold Busck for et par år siden, men ikke har haft tid til at læse endnu. Jeg vælger bogen fordi den har hjem i titlen.







Substance

Her vælger jeg Kina af Mogens Lykketoft og Mette Holm. Bogen er fra 2008, men jeg tror den vil være interessant at læse nu, da Xi Jinping er blevet valgt som landets præsident for fem år mere ( eller måske nærmere har valgt, at han vil fortsætte fem år mere). Den er også købt på Bogudsalg for nogle år siden og jeg tror såmænd også den er købt i Arnold Busck.






Love

Jeg ved ikke helt om Kærlighed er ordet for denne bog Landsmænd af Bo Lidegaard, men jeg har ikke lige kunnet finde andre. Det er en bog jeg har fået af min søster, så om ikke andet kan den repræsentere lidt søsterkærlighed.






Scholarship

Lige nu er jeg ved at læse Du må ikke dø af Samar Yazbek og den har givet mig lyst til at lære mere om Syrien og den brutale borgerkrig der raser i landet, selv om det langt fra er fornøjelseslæsning. Jeg vil derfor læse En by i krig, hvori journalisten Adam Holm fortæller om sine egne oplevelser i Damaskus. Begge bøger er modtaget fra Kristelig Dagblads Forlag.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar