torsdag den 6. juli 2017

Annie Darling - The Little Bookshop of Lonely Hearts

Bogen er lyttet som lydbog på Mofibo, som har sponsoreret et gratis abonnement.

Da den excentriske rigmandsdatter Lavinia dør i en høj alder, efterlader hun sin boghandel Books End til den unge Posy Morland, som Lavinaia tog til sig sammen med Posys lillebror Sam, efter deres forældres tragiske død. Med ansvaret for boghandlen følger også indblanding fra Lavinias uforskammede og uforskammede flotte nevø Sebastian.

Det er en okay sød og hyggelig historie. Jeg elsker at læse alt, der har med bøger og boghandler at gøre. Der er mange referencer til titler på litteræreklassikere og historien er fuld af skæve personligheder og sjove episoder. Jeg valgt at lytte til romanen, fordi jeg trængte til lidt let sommerromantik.

Men forsulen da, hvor gik Posy mig mere og mere på nerverne efterhånden som historien skred frem. Til sidst havde jeg bare lyst til at ruske hende godt og grundig. Jeg ved godt at det ikke er meningen at romanen skal være realistisk. Jeg synes bare hovedpersonen blev gjort alt for tåbelig og naiv og det er ikke romantisk efter min mening. Jeg kan godt lide når en heltinde kan sparke røv og ikke bare er en sød nikkedukke. Selve plottet omkring boghandlen, var virkelig dumt efter min mening. Jeg fandt også at det centrale i plottet blev kørt alt for langt ud, så jeg med længsel ventede på det endelig opgør med Sebastian.

Jeg må også indrømme, at jeg de sidste to timer af historien slet ikke kunne holde koncentrationen og jeg opgav bogen ca. 50 minutter før den sluttede. jeg var bare ikke længere interesseret i at høre slutningen, som var meget åbenlys.

The Little Bookshop of Lonely Hearts får 2/5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar