fredag den 3. februar 2017

Bogvlog: Nye bøger jan-feb. 2017


Jeg viser de bøger frem, som jeg har fået tilsendt fra forlag, som jeg har købt på The Book Depository og på BOGhandlerens udsalg 1. februar, hvor jeg var et smut i Hjørring i Betty Mogensens Boghandel.

Nu havde jeg jo erklæret, at jeg ikke ville købe flere bøger, før jeg havde læst dem jeg viste i sidste video. Men nu er det bare sådan, at de bøger der kommer på udsalg,sjældent bliver genoptrykt og at man derfor ikke kan bestille dem længere. Så jeg blev simpelthen nødt til at se, om der var noget jeg ikke kunne undvære. Undskylninger og bortforklaringer!



Bøgerne:

Peter May - Firemaker
Peter May - The Killing Room
Peter May - The Fourth Sacrifice
Herman Melville - Moby Dick
Selma Lagerlöf - Liljecronas hjem
Knud Holst - Solstik
Leonardo Padura - Slangens hale
André Brink - Philida
Breve hjem, danske soldater i Første Verdenskrig
Anders C. Thomsen - Stalingrad/ Berlin

( overstregede bøger er læste bøger med link til indlæg)





2 kommentarer:

  1. Tak for orientering om nytilgåede bøger. Vedr. din mangel på litteratur fra den østlige front af WW II, vil jeg henlede din opmærksomhed på en af Rosinantes klassikerudgivelser: Vasilij Grossman: "Liv og Skæbne". 980 sider

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak:) Jeg har stødt på forfatteren Grossman tidligere, men nok mere i forbindelse med Stalin og sibiriske fangelejre. Vidste slet ikke han havde skrevet om østfronten og Uha da, 980 sider er noget af en moppedreng, men den kommer på ønskelisten til jeg må købe bøger igen ;) Tak for anbefalingen!

      Slet