fredag den 6. januar 2017

Bogvlog: Nye bøger dec 2016- jan 2017. (Bogudsalg)


I denne lange video viser jeg de bøger, som jeg har fået på hylderne i december 2016, samt de bøger jeg købte og fik lov til at få til Arnold Buscks bogudsalg her i januar. Jeg afventer stadig nogle bøger fra The Book Depository, som jeg købte i december og som ikke er nået frem endnu.

Så i følge mine nye bogkøbsregler, må jeg ikke købe flere bøger før disse er læst. Så der går nok pænt lang tid inden der kommer en nye bøger indlæg igen.


Bøgerne:

Søren Ulrik Thomsen - Samlede Thomsen
Jacob Paludan - Jørgen Stein
Claes Johansen - Finland
Jakob Eberhardt - Den blodrøde flod
Natascha Kampusch - Ti års frihed
Jacquline Susann - The Valley of Dolls
Eowyn Ivy - to the Bright Edge of the World
Simon Rom Gjerø - Kaldet til Kina


(Overstregede bøger er læste bøger,med link til anmeldelse)

8 kommentarer:

  1. Jeg kunne simpelthen heller ikke stå for Thomsen-pakke! Så fin - og de er bare så lækre bøgerne. Derudover kom jeg også hjem med en basse, nemlig De Elendige af Victor Hugo.

    Jeg vidste ikke, at Eowyn Ivey var kommet med en ny bog - men den skal jeg vist se nærmere på, for elskede også Snebarnet. Og hvor er Dodie Smith-bogen også fin!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget spændt på Thomsen-pakken, jeg ved slet ikke noget om hans digte, men som sagt vil jeg meget gerne gøre mere ud af danske digtere og forfattere :)

      De elendige har jeg på hylden, men har endnu ikke fået læst den:)

      Slet
  2. Sikke nogle gode fund fra bogudsalget. Jeg synes slet ikke jeg nåede, at få set det hele igennem til før-udsalget før de lukkede, så jeg tror jeg må på endnu et visit :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også sagtens, at jeg kunne finde flere bøger, hvis jeg var en tur inden om igen. Leonard Cohens bog og den af John Irving måske. Så det må jeg hellere lade være med ;)

      Slet
  3. Hej og godt nytår.
    Dejligt at se vloggen igen, men jeg må trække lidt på smilebåndet af din naivitet. Tag det ikke så tungt når du falder i. Selv lovede jeg, at jeg ikke ville købe flere bøger før jeg havde sorteret fra og fået dem ud af huset, men jeg har ikke fået ryddet op, og jeg køber stadig bøger, også på Arnold Busck.
    Glæder mig til næste vlog, som jeg virkelig nyder

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde.
      Ja, der var da værre ting jeg kunne købe end bøger, skal vi ikke bare blive enige om det.

      Dejligt at høre at nogen har fornøjelse af mine vlogs :)

      Slet
  4. '1864 i billeder' ser spændende ud - og interessant med bøgerne om Finland. Pudsigt nok talte gemalen og jeg om det emne i julen, da han spiller et historisk-inspireret computerspil med 2. Verdenskrig som omdrejningspunkt, og her kom vi ind på Finlands rolle. Dem har vi nemlig heller ikke hørt så meget om i historieundervisningen.

    Ivys bog må jeg hellere få tjekket - elskede 'The Snow Child'.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor sjovt at I også har snakket om Finland :) Nu håber jeg at de bøger jeg har købt, kan fylde lidt ud i de huller der er i min viden om landet. Det er da trods alt et skandinavisk land, så jeg føler jeg burde vide mere.

      Slet