tirsdag den 6. december 2016

Liane Moriarty - Det hun glemte.

Bogen er købt på Saxo.com og er lyttet som ganske fin lydbog på Mofibo. Af samme forfatter har jeg læst Min mands hemmelighed og Store små løgne.

Efter et uheldigt fald i fitnesscenteret, vågner Alice op og tror hun er 29 år i året 1998, at hun er lykkelig gift med Nick og at de venter deres første barn. Langsomt går det op for hende, at det rent faktisk er år 2008 og måske er hun slet ikke så lykkelig som hun troede?

Jeg synes forfatteren skriver helt fantastisk godt. Hun fanger almindelige menneskers relationer lige på kornet og tilføjer et ekstra twist, så det hele bliver spændende og underholdende. Lige som i de to af hendes andre bøger, er hendes personer nogen jeg kan forholde mig til.

Igen lige som de to andre bøger, følger vi flere personer. Ofte kan det være irriterende og besværligt at følge flere synsvinkler. Men her fungerer det rigtig godt, fordi forfatteren vælger at lade to af dem tale gennem henholdsvis blogindlæg og breve, så er det nemt at skelne personerne fra hinanden. De to ekstra synsvinkler giver læseren mulighed for at følge historien fra andre vinkler og giver en god dybde.

Selve plottet har jeg både læst flere bøger og set flere film forsøge sig med og efter min mening var dette et af de bedre forsøg. Desværre synes jeg at forfatteren solgte ud hen mod slutningen og jeg fik en meget stærk fornemmelse af, at hun gik efter den slutning, som flest mennesker ville kunne lide. Det skuffede mig meget og trak historien en stjerne ned.

Det hun glemte får 3/5 stjerner.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar