fredag den 2. december 2016

Jenny Colgan - The Bookshop on the Corner.

Bogen er lyttet som rigtig god lydbog fra Mofibo.

Nina er en typisk bogorm, der lever et stille liv og gemmer sig lidt bag sine bøger. Hendes talent er at matche den helt rigtige bog med den rigtige person. Da det bibliotek hun arbejder på, bliver lukket på grund af nedskæringer, bliver hun pludselig kastet ud af sin trygge tilværelse og tvunget til at prøve noget nyt. Hun har altid ønsket sig at drive en boghandel og det bringer hende til Skotland.

Jeg har længe haft bogen på min ønskeliste og da jeg på Eibes Bogblog fandt ud af at den kunne findes på Mofibo som lydbog, så slog jeg til med det samme.

Historien er sød og fuld af dejlige bogreferencer, hvilket jeg altid godt kan lide. Det er ikke banebrydende litteratur. Der var mange ting som jeg måtte trække lidt på smilebåndet af eller som fik mig til at rulle med øjnene.

Blandt andet det overidealiserede liv på landet, kontra det stressede liv i byen. Der blev smurt lidt tykt på og man fik det billede af, at der i det skotske højland, kun dufter fantastisk overalt, selv i fårestalden og det vrimler med lækre velbyggede bondemænd i kilt. Men jeg var fint underholdt og kunne ikke lade være med at synes om bogens personer og nyde de små optrin, som blev fortalt med ikke så lidt lune. Det var lige den rigtige bog på det rigtige tidspunkt.

Lydbogen var superfin. Jeg synes oplæserens stemme passede perfekt til historien og så var der alle de dejlige accenter. Jeg er jo en sucker for accenter og her var både østeuropæisk og skotske accenter. Det kan kun gøre mig glad!

Jeg må dog sige, at jeg hverken forstår billedet på bogens forside eller bogens titel i forhold til historien.

The Bookshop on the Corner får 3/5 stjerner

4 kommentarer:

  1. Denne har jeg længe gerne ville læse! Må jeg høre, hvorfor bogens titel og cover ikke stemte overens med historien? Hvis det kan fortælles uden at spoile altså ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, altså. Det står jo sådan set i beskrivelsen af bogen på Goodreads, men jeg synes ikke det gør noget, at man selv læser sig frem til det. Men der er noget med den boghandel, jeg ikke kan få til at passe med titlen og forsidebilledet ;)

      Slet
  2. Hej :-) har du hørt den på engelsk eller er den oversat til dansk?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lyttet den på engelsk og jeg mener slet ikke den er oversat til dansk endnu :)

      Slet