søndag den 18. september 2016

Lori Nelson Spielman - I morgen kommer en ny himmel.

Bogen er et anmeldereksemplar fra forlaget People´s Press.

Da Brett var 16 år lavede hun en liste med alle de ønsker og drømme, som hun gerne ville have opfyldt inden hun dør, en såkaldt bucket-liste.

Nu bliver hun som 26-årig pludselig konfronteret med listen igen. Hendes afdøde mor har nemlig gjort det til et krav i sit testamente, at Brett skal udfylde ti af de ønsker fra listen, inden der er gået 13 måneder, for at få adgang til sin del af arven.

Plottet er på ingenmåde unikt, jeg har stødt på mange forskellige varianter af dette tema, det med kvinden der skal bryde ud af sit trygge, men utilfredsstillende liv og finde sig selv igen. Det er ikke nødvendigvis et dårligt tema, det kommer helt an på hvordan forfatteren fortæller historien.

Der var godt nok mange af de ting der skete, der var alt for gennemskueligt. Forfatteren bruger desværre mange af de klassiske og åbenlyse stereotyper, som den sluttede-veninde man ikke kan stole på og det dumme svin af en kæreste. Jeg måtte himle med øjnene nogle steder undervejs, fordi det var lidt for meget af det gode.

Men nogle gange er det bare dejligt at læne sig tilbage og flyde med i den søde og hyggelige historie, som ikke kræver noget særligt af læseren. Selv om historien ikke bød på de store overraskelser, så kunne jeg rigtig godt lide den og jeg var underholdt og til tider også rørt af historien. Jeg kan lige forestille mig, at det kunne blive til en perfekt tøsefilm.

I morgen kommer en ny himmel får 3/5 stjerner.


2 kommentarer:

  1. Åh, jeg var ellevild med bogen! Den var på så mange måder opløftende, sød og charmerende, - ak ja, også en smule forudsigelig - men jeg var simpelthen helt væk i historien og så underholdt! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bare ikke der var noget der skilte den ud fra mængden af lignende bøger. Men det er da også en bog jeg ikke ville have noget i mod at læse igen :)

      Slet