onsdag den 20. juli 2016

BookTubeAThon 2016 bog 2.


Eleanor H. Porter - Pollyanna. En bog der er ældre end dig. Bogen er købt på Saxo.com

Dette er en hyggelig og supersød historie om den 11-årige Pollyanna, der efter faderens død, bliver sendt afsted for at bo hos den strikse og noget stamtandede rige moster. Her lykkes det meget hurtigt Pollyanna, at vinde alles hjerter på trods af alle de mange forhindringer hun møder på sin vej.

Jeg kan slet ikke stå for bøger om forældreløse små piger og drenge, der overvinder alt med deres ukuelige gåpåmod. Denne dejlige fortælling var helt i stil med Anne fra Grønnebakken og historier i samme dur.

Der var lidt moralsk løftede pegefingre indskrevet i historien, men ikke mere end jeg kan leve med og nogle af dem synes jeg endda stadig var meget rammende, her mange årtier efter bogen blev skrevet.

Jeg synes det var en herlig historie hele vejen i gennem.

Pollyanna får 5/5 stjerner.


4 kommentarer:

  1. Den lyder sød. Jeg elsker Anne fra Grønnebakken, så måske det var en til sommerens hyggelæsning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så hyggelig, lige perfekt som sommerlæsning :)

      Slet
  2. Sikke dog et fint billede, Birgitte!
    Jeg har selv "Pollyanna" stående på min reol, og det er en bog, som jeg virkelig glæder mig til at læse. Måske det bliver denne sommer med dine rosende ord?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, for det! Nogle gange er man heldig :)

      Jeg kan kun anbefale den, den er altså så skøn :)

      Slet