onsdag den 8. juni 2016

Danny Biltoft Davidsen - Destin, Seerkrystallen

Bogen er et anmeldereksemplar fra Forlaget mellemgaard. Dette

Historien handler om drengen Destin, der er vokset op sammen med den jævnaldrende pige Maridel på en fjern asteroide ved navn Lyoneida. De er begge fattige og hvor Destin tjener lidt mad ved at rengøre ydersiden af kuplen, der beskytter befolkningen mod rummets mange farer udenfor, lever Maridel blandt andet af de ting hun finder i skraldet rundt omkring i byen. En dag finder hun et smukt skrin og inde i det ligger en sjælden gammel artefakt der vil ændre de to børns liv for altid.

Tempoet er højt lige fra starten i denne hæsblæsende og action fyldte science fiction roman, der er den første bog ud af seks planlagte, i et brag af en science fiction/ eventyrserie, med skumle skurke og skattejægere i et rumpiratskib. Behøver jeg at skrive mere!? Jeg blev øjeblikkelig trukket ind i rumeventyret og kunne ikke slippe bogen igen før sidste side var vendt.

Jeg ved godt, at jeg måske ikke helt er i målgruppen for bogen, men jeg må sige jeg læste den med største fornøjelse og jeg glæder mig til at se om forfatteren kan holde dampen oppe i de kommende bøger, for han har godt nok lagt hårdt ud. Så leder man efter en medrivende, action mættet og letlæselig science fiction, så skal man ikke lede længere, dette ser ud til at blive serien der opfylder disse krav.

Det er svært at bedømme en serie på den første bog alene, da det i mine øjne er helhedsindtrykket der tæller, når vi snakker serier. Men det her er helt sikkert en formidabel start

Destin, Seerkrystallen får 4/5 stjerner.

2 kommentarer:

  1. Enig! Skønt at du også nød bogen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt sikkert en dejlig drengerøvs-eventyr-science fiction roman ;)

      Slet