søndag den 8. maj 2016

Camilla Lindemann - Vovestykker

Bogen er et anmeldereksemplar fra Turbine Forlaget.

Historiens følger to jævnaldrende kvinder den rapkæftede chefredaktør Alexandra Winther og Birgitte Krogh, der er sygeplejerske på et hospice. Alexandra kan mærke at topchefen på bladet hvor hun arbejder, forsøger at udsluse hende til fordel for en yngre kollega og Birgitte opdager at hendes mand er hende utro. Da kvinderne mødes i Oman på en wellness-ferie er der mange ting der skal tages op til overvejelse.

Jeg var lidt skeptisk da jeg gik ind til denne roman, da jeg ikke helt synes at jeg var i målgruppen og at 60 år er langt ude i fremtiden. Men jeg kan godt forstå det forfatteren vil med bogen, for jeg håber da heller ikke at livet slutter ved de 60 år.

På den ene side bliver vi ældre og ældre og som bekendt er 50 det nye 40. Men på den anden side har vi aldrig været mere aldersforskrækkede og forsøger med alverdens kirurgiske indgreb og diverse skønhedsprodukter at se yngre ud end vi er.

Så selv om jeg ikke helt følte bogen var møntet på mig lige nu. Så synes jeg den er meget aktuelt i vores verden og på den måde vores opfattelse af alder og også ægteskab og parforhold ændrer sig.

Vovestykker får 3/5 stjerner.

2 kommentarer:

  1. Hej Camilla,
    Jeg er 68 år. Jeg er ungdomnelig af udseende og optræden.
    Jeg gar i flere år følt mig "usynlig", det er både når jeg går på gaden, i forretninger m.m.
    Den følelse grundet min alder, er faktisk ikke særligt god at opleve. Jeg lever jo altså...!.
    Med venlige hilsener,
    Annette Lindblad
    Skagen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette. Tak for din kommentar. Jeg går ud fra at du har læst bogen? Hvad synes du om den, var det en historie du kunne forholde dig til? For mig virkede den måske mere møntet på karriere kvinder i et storby miljø, så det kunne være sjov at høre om den sagde dig noget, når nu du er fra Skagen?

      Mvh

      Birgitte

      Med venlig hilsen

      Birgitte

      Slet