torsdag den 10. december 2015

To søde juleromancer.

Nu hvor juleaften nærmer sig med skræmmende fart, fik jeg lyst til at komme mere i julestemning end jeg har været indtil videre. Derfor gik jeg på Mofibo og søgte på ordet 'Christmas'. Jeg var på udkig efter julede lydbøger og de følgende to bøger fangede min opmærksomhed.


Judy Astley - It must have been the Mistletoe. Lydbogen er på lidt over 8 timer og oplæsningen var bare helt fin.

Den handler om Thea og hendes familie, der skal holde en stor julefest på et landsted uden for London. Stemningen er lettere anstrengt, da forældrene lige har meddelt at de efter at have været separeret i et år, men stadig boet under samme tag, nu har valgt at gøre alvor af det og blive lovformeldt skilt, sælge huset og flytte hver til sit. Thea er også påvirket af at være den eneste singel tilstede, da hendes kæreste har forladt hende. Både hendes bror og søster er lykkeligt gift og hun får det slet ikke bedre da moderens boytoy Alec og faderens tvivlsomme kvindebekendtskab Charlotte dukker uanmeldte op på landstedet.

Historien var lige det jeg forventede, dejlig, sød, komisk og lettere forudsigelig. Bogens handling foregår i juledagene og der er både sne, mistelten og julestemning. I stil minder den lidt om 'Syv satans lange dage' og 'Bridget Jones dagsbog'. Jeg tror den ville gøre sig godt som film, hvis den ikke allerede er det.

It must have been the Mistletoe får 4/5 stjerner.


Debbie Macomber - Angels at the Table. Dette er en lille kort historie på bare 5½ time og jeg synes også dette var en rigtig fin oplæsning.

Historien starter med at englene Shirley, Goodness og Mercy tager englelærlingen Will med ned på jorden på Time Square, selv om ærkeenglen Gabriel udtrykkelig har forbudt dem det. Her får de lavet rav i Guds planer med Lucie og Aren og hver gang de forsøger at gøre det godt igen, gør de det bare endnu værre.

Bogen er en efterfølger til forfatterens bog 'Angels at Christmas' og selv om der var lidt hentydninger til den i teksten, så synes jeg fint den kunne forstås uden at have læst den første.

Til at starte med var jeg lidt skeptisk med hensyn til hele engledelen, da jeg på ingen måde er religiøs. Men heldigvis, var bogen på ingen måde prædikende. Det er en sød historie og selv om den ikke er længere, er jeg imponeret over at den alligevel kunne indeholde så meget og være så velafrundet.

Desværre er der næsten ingen jul i bogen. Der nævnes et enkelt julespil undervejs og bogen slutter omkring jul. Men derudover er der ikke mere jul end de fem engle. Så efter min mening kan man ikke rigtig kalde det en julebog. Den var sjov på den der lidt fjollede måde, men jeg var godt underholdt alligevel.

Angels at the Table får 3/5 stjerner.

2 kommentarer:

  1. 'It must have been the Mistletoe' lyder bare rigtig juledejlig! Den vil jeg have i tankerne, til julelæsningen næste år! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan helt sikkert anbefale den, den er bare rigtig sød og sjov :)

      Slet