mandag den 27. juli 2015

Læst i uge 30-2015.


Jeg har ikke fået lyttet til en eneste bog i uge 30. Jeg har startet på den ene bog efter den anden, uden at kunne finde en, jeg har haft lyst til at lytte til. Enten har historien ikke tiltalt mig ,eller også har oplæseren bare ikke været min kop te. Men jeg har da nu endelig fået startet på Analfabeten som kunne regne af Jonas Jonasson, som faldt i min smag, hvad både angår historie og oplæser.

Jeg har fået læst fire bøger, hvor af de to af dem var henholdsvis Young Adult-bogen The Fill-In Boyfriend af Kasie West, som var en rigtig sød historie, samt New Adult-bogen  Maybe Someday, af Colleen Hoover, som absolut ikke faldt i min smag. Begge bøger kan der læses om her.

Så blev jeg også færdig med den første bog i Night Angel-serien, Som en skygge af Brent Weeks, som nok er den bedste fantasy bog, som jeg længe har læst. Den har jeg lavet et indlæg her.

Den sidste bog jeg har læst er:

Rainbow Rowell - Attachments. Bogen er forfatterens debut roman og modsat hendes andre udgivelser, er dette en roman skrevet for et mere voksent publikum.

Den handler om Lincoln, der er sidst i tyverne. Han er blevet ansat i et firma, hvor hans arbejde går ud på, at han skal læse de beskeder som computeren sortere fra og vurdere om de er arbejdsrelaterede og hvis de ikke er, skal han sende vedkommende en advarsel. På den måde stifter han bekendtskab med kvinderne Beth og Jennifer, der fører meget lange og livlige privatsamtaler over firmaets computere og ganske langsomt forelsker han sig i den ene af dem.

Det var en rigtig sød historie. Bogens historie foregår omkring årtusindskiftet og jeg blev igen taget tilbage til den fagre nye digitaliserede verden, computer teknikkens spæde entre på arbejdsmarkedet og hysteriet omkring frygten for et globalt computer nedbrud ved overgangen til 2000.

Dog kunne jeg ikke undgå, at undre mig over at en ung mand, der angiveligt skulle se ud som en nuttet Jason Bateman, med en enorm, velskåren og muskuløs krop, skulle have så lidt selvværd som Lincoln. Det var lidt svært at tro på. Men jeg kunne rigtig godt lide de to kvinder og deres venskab. Deres beskeder var både søde, sjove og ærlige.

En rigtig sød historie, som helt sikkert også vil gøre sig godt som kærlighedsfilm.

Attachements får 3/5 stjerner.

4 kommentarer:

  1. Jeg overvejer at læse Attachments på et tidspunkt, da det lyder som en hyggelig bog :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er perfekt som en lille sød bog, når læsningen går lidt trægt :)

      Slet
  2. Jeg synes virkelig "Attachments" var en fin lille hyggebog. Dejligt, at du også kunne lide den :)

    SvarSlet