onsdag den 22. april 2015

Dewey´s TBR april 2015.

I år er det første gang skal jeg være med til dette Dewey-læseevent, der har fundet sted to gange om året siden april 2009. Sidste år havde jeg ikke mulighed for at være med, men jeg fulgte alligevel lidt med på sidelinjen og det så så enormt hyggeligt ud. Så i år besluttede jeg, at jeg simpelthen bare måtte være med.


Dewey´s starter verden over på samme tid og kører derefter i 24 timer. På de 24 timer skal man prøve at læse så meget man kan. Men det er ikke kun læsningen der er i fokus, det er i allerhøjeste grad også en social event, hvor man interagerer med andre deltagere via bloggene og alle de sociale medier.

Da det er første gang jeg er med, har jeg ingen anelse om, hvad jeg skal forvente at kunne læse på de 24 timer, men jeg har da lavet en lille bunke med bøger jeg kan vælge fra. Jeg har hovedsageligt satset på de lidt kortere bøger i børne- og ungdomsgenren. Bøgerne jeg har valgt er alle, på nær én, hentet fra min Mount TBR Reading Challenge, som jeg også vil ty til, hvis jeg skulle få brug for ekstra bøger eller hvis jeg skulle gå sur i dem, jeg allerede har udvalgt.

Bøgerne jeg har udvalgt, er som følger:

Sachar - Holes, 265 sider.

Lois Lowry - The Giver, 197 sider.

Brian Selznick - Wonderstruck, 627 sider.

Miranda Kenneally - Breath Annie, Breath, 311 sider.

Natalie Babbitt - Tuck Everlasting, 180 sider.

Meg Rosoff - Just in case, 249 sider og What I was, 199 sider.

I forbindelse med de 24 timers Read-A-Thon vil jeg poste et indlæg her på bloggen, som løbende vil blive opdateret.

Jeg kan se rundt omkring på mange af de andre bogblogge, at der allerede nu er både tænkt på snacks, hyggetøj og læsepladser, men så langt er jeg altså ikke kommet i planlægningen endnu.

20 kommentarer:

  1. Hvor er det godt du skal være med i år :) det ser ud til at være nogle rigtig spændende bøger du har valgt, god læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak også god læselyst til dig :)

      Slet
  2. Det ser ud til at være en stor stak du har valgt, imponerende hvis du når dem alle! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der skulle være lidt forskellige at vælge imellem, nu må vi se hvor mange af dem jeg får læst :)

      Slet
  3. God fornøjelse :) Bliver helt misundelig på jer, der skal være med, jeg har nemlig ikke selv mulighed for at deltage denne gang

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, sådan havde jeg det også sidste år. Det så så hyggeligt ud :)

      Slet
  4. Åhh, jeg glæder mig til at høre hvad du synes om 'Wonderstruck', den skal jeg også have læst på et tidspunkt! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er jeg også spændt på, jeg kan se at den ikke har fået så mange stjerner, som bogen om Hugo Cabret, men det er nogle utrolig flotte illustrationer :)

      Slet
  5. Det bliver så hyggeligt! ♥
    Jeg kender desværre ikke så mange af de bøger, du har udvalgt, men jeg glæder mig til at høre mere om dem.

    God fornøjelse!

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver helt sikkert hyggeligt, jeg glæder mig helt vildt, både til at følge jer andre og til forhåbentlig gode læseoplevelser :)

      Slet
  6. Jeg tror Wonderstruck er et rigtig godt valg. Jeg læste Hugo af samme forfatter for noget tid siden til et readathon og det var rigtig godt!
    Jeg glder mig til at følge med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber at Wonderstruck, kan leve op til mine forventninger, jeg læste Hugo Cabret sidste år og det var en helt perfekt historie og den tog ikke mange timer at læse på grund af alle de smukke tegninger.

      Slet
  7. Åååh, jeg glæder mig altså sådan til at høre, hvad du synes om "Tuck Everlasting".
    Af Meg Rosoff har jeg læst "Picture me gone" og hun er en ret god forfatter!

    Spændende at du skal være med denne gang - jeg glæder mig i hvert fald til at følge dig i dit læsedøgn. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også ret spændt på at være med og til at følge med hos alle I andre deltagere :)

      Slet
  8. Så fine bøger, du har valgt. Jeg glæder mig til at følge din læsning :)

    'Wonderstruck' har jeg længe selv ville læse. Det bliver spændende at høre din mening om den!

    SvarSlet
  9. Ih, hvor hyggeligt, at du endelig har mulighed for at være med - der er bare ikke noget mere skønt end Dewey's!
    Og sikke en fin, fin stak :) Jeg kan meget varmt anbefale "The Giver", som virkelig formår meget på ganske få sider, og så håber jeg virkelig du får læst "Tuck Everlasting", så jeg kan høre noget mere om den, da den har stået på min TBR i ganske lang tid :)

    SvarSlet
    Svar
    1. The Giver er også en af de bøger, der længe har været på min TBR, fordi den bliver ved med at dukke op igen og igen. Tuck Everlasting faldt jeg over ved et tilfælde, ja faktisk var det et rent cover buy, så jeg er også meget spændt på den :)

      Slet
  10. Hvor er det nogle spændende bøger du har valgt. Det er ikke nogle bøger jeg har læst, så glæder mig til at høre dine indtryk og tanker, og glæder mig til at følge dit læserdøgn. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu håber jeg det hele flasker sig og at det er nogle gode bøger jeg har valgt, ellers må jeg jo finde nogle nye frem :) Kan næsten ikke vente på at klokken bliver 14 :)

      Slet