mandag den 5. maj 2014

Bøger læst i uge 18-2014.


H.G. Wells - World of the Worlds. Bogen er købt som lydbog på Itunes og er en BBC dramatisering med skuespillere og lydeffekter. Meget underholdende indspilning. Der var virkelig smæk på lydeffekterne. Det var lige i overkanten med det gennemtrængende klassiske horrormusik.

Men det var meget spændende, hvordan marsmonstrene var portrætteret, som kæmpe læderhudsagtige væsner med lange fangearme. Der var også mange spændende bud på, hvordan forskellige typer mennesker ville reagere, jeg synes i hvert fald, at kunne fornemme at H.G. Wells ikke havde meget tilovers for præster. Jeg kan kun anbefale denne indspilning. Det er en totalt anderledes og underholdende måde at opleve en bog på.

4/5 stjerner.

Thomas Shawver  - The Dirty Book Myrder, A Rare Book Mystery. Bogens hovedpersonen Michael Bevan er en falleret top-advokat, der tidligere levede i livets overhalingsbane med stoffer og luskede klienter, der betalte godt for at gå fri. Men efter han mistede sin advokat bestaltning og sin kone, er han blevet stoffri og lever nu af at drive et antikvariat. Han har et meget problemfyldt forhold til sin datter.

Da han på en auktion byder på en kasse med erotiske bøger og gamle japanske skiftruller, bliver han pludselig fanget ind i en verden af bestialske sex klubber med prominente deltagere, der vil gøre alt for at blive udenfor offentlighedens og lovens opmærksomhed. Meget letlæselig krimi med højt tempo og jeg kunne godt lide at plottwistet til slut i bogen.  Dette er den første i en serie, den næste udkommer til august og hedder Left turn Paradise.

2/5 stjerner.

Chris Bradford - The Way of the Warrior, The Way of the Sword og The Way of the Dragon. Rigtige drengerøvs eventyrbøger med slåskampe, Samuraier og Ninjaer og fine beskrivelser af japanske skikke og ritualer. Jeg elskede at læse sådan nogle eventyr bøger, da jeg var barn og jeg synes stadig de er super gode.

Vi er i starten af 1600-tallet, den unge Jack rejser med sin far der er navigatør på et handelsskib. De håber at blive de første engelske handelsrejsende til at nå Japans kyst. Tæt på deres mål sejler skibet på et undersøisk rev og mens de kæmper for at redde skibet, bliver hele besætningen på nær Jack grusomt nedslagtet af Ninja-pirater. Hårdt såret bliver Jack reddet af Samuraien Masamoto og bliver optaget i hans husholdning og som Samurai lærling på Masamotos skole. Nu følger så Jacks kamp, for at blive anerkendt på lige fod med japanerne, få hævn over den Ninja der slog hans far ihjel og kampen for at finde en måde, at komme tilbage til England.

Af samme forfatter har jeg læst første bog i Bodyguard serien, Hostage og har forudbestilt den næste der hedder Ransom og udkommer 1. maj. Der er 5 bøger mere i serien om Den unge Samurai, de to næste i serien koster 70, -kr. stykket på Saxo.com, så dem har jeg ingen skrupler ved, at tage med i ordren næste gang jeg bestiller bøger hos dem.

Jeg har også læst Scott Eymans biografi om John Wayne, som jeg har lavet et separat indlæg om. Jeg fik ikke læst så mange børnebøger i april, som jeg havde håbet på, men generelt er jeg godt tilfreds. Jeg synes, de bøger jeg læste var gode og underholdende. Jeg er noget spændt på maj måned, for jeg har været så uheldig, at en stor del af de bøger jeg har fået lov til, at læse anmelder eksemplarer af, udkommer sidst i maj. Så jeg føler mig allerede lidt presset for tid, hvilket ikke føles rart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar